A Sziklai Kft. által forgalmazott SBAutoparts homologizált (103R előírás szerint tesztelt), univerzális cső és torok katalizátorok széles választékban érhetőek el melyek garantáltan nagy teljesítményűek és tartósak. Készletünk európai szinten is jelentős, így a vásárlói igényeket raktárkészletről jelenleg azonnal ki tudjuk elégíteni.
Az általunk raktárkészleten tartott és forgalmazott univerzális torok és csőkatalizátorok előnyei szinte az összes gépjárműben található tipizált torok és cső katalizátorok kiváltására alkalmasak. Katalizátor csere esetén az univerzális katalizátorok megfizethetőek és megegyező minőséget jelentenek a gyári termékekkel szemben. A régi típusoktól kezdve (EURO2) a legújabb (EURO4, EURO5, EURO6) termékekig elérhetőek készletünkről a katalizátorok és betétek.
A katalizátorok külső palástja kiváló minőségű rozsdamentes anyagból készül. Forgalmazunk Euro 2, 4, 5, 6-os motorokhoz, 700-5000 cm³-ig, gázolaj és benzin üzemű autókhoz, ovál és kerek formájú katalizátorokat, továbbá betéteket, amik a leömlővel egybeépített tipizált katalizátorok kiváltására szolgálnak.
Az univerzális csőkatalizátorok és a torokkatalizátor betétek is kaphatóak kerámia, illetve fém magos kivitelben is. A betétek elérhetőek 500 cellás standard, 600 cellás standard, illetve a 600 cellás prémium gyári minőségben is.
Cégünk, a Sziklai Kft. foglalkozik nagy értékű benzines személyautók tipizált katalizátorainak teljes körű, szakszerű felújításával is.
Több gépjármű típushoz is raktáron tartunk típus azonos katalizátorokat, ami lényegesen olcsóbb, mint a gyári, illetve az versenytársak utángyártott katalizátorai.
EURO6-os katalizátorokat több minőségben is forgalmazunk, figyelembe véve, hogy az egyre újabb gépjárművek esetén a teljesítmény növekszik, a káros-anyag kibocsátást pedig szigorú környezetvédelmi előírások szabályozzák. A 2018 utáni járművek, különösen a japán és koreai modellek esetén nagyon érzékenyek az utángyártott katalizátorokra, ezekhez javasoljuk az általunk forgalmazott EURO6-os 600 cellás gyári minőségű fémmagos betéteket.
A katalizátor működése:
A hármas reakció együttes feltétele, hogy a nitrogén-oxidok mellett megfelelő mennyiségű CO, CO-H is legyen a kipufogógázban. Ezt úgy biztosítják, hogy a katalizátor elé egy oxigénmérő szondát építenek be és annak a jele alapján egy elektronika szabályozza az üzemanyag befecskendezését, keverék képzését. Amennyiben az oxigénmérő szonda (lambda-szonda) nem működik tökéletesen, vagy nincs benne a rendszerben, abban az esetben a katalizátor hatékonysága csökken, élettartama rövidül. Az utóbbi években a magasabb környezetvédelmi elvárások miatt a gépjárműveket kettő darab lambda-szondával látják el. Ebből az egyik a katalizátor előtt található, ez adja a keverékképzéshez szükséges adatokat, míg a második szonda az úgynevezett kontroll szonda a katalizátor mögött található és ez a szonda a katalizátor hatásfokát méri. Amennyiben a katalizátor hatásfoka csökken, azt a hátsó szonda az elektronikának jelzi, ami a műszerfalon kijelzésre kerül.
NO2 ——> REDUKCIÓ ——> N2 és O2
HC és CO ——> OXIDÁCIÓ ——> H2O és CO2
Leggyakori hibák:
Amennyiben a motor beállítása nem a gyári adatoknak megfelelően történik, illetve a motornak egyéb hibája van (befecskendezés, túlzott olajfogyasztás, lambda-szondák nem megfelelő működése), vagy a kipufogó a katalizátor előtti szakaszon nem megfelelően tömített, akkor a katalizátor hatásfoka és élettartama jelentősen csökken és akár a katalizátor azonnali meghibásodásához vezethet.